היסטוריה בישראל מטוס ייצבע בצבעי הגאווה

0
0

משרד התיירות, שהודיע  שישקיע 11 מיליון שקל בהבאת תיירות גאה לישראל, יקיים תחרות בינלאומית לקהילה. הפרס: טיסה לשבוע הגאווה בתל אביב במטוס ממותג בצבעי גאווה תל אביבית
המטוס הצבעוני הוא יוזמה של משרד התיירות שככל הנראה תצא לפועל בשיתוף ישראייר. משרד התיירות יקיים תחרות בארצות הברית ובאירופה באינסטגרם, לקראת מצעד הגאווה שייערך ב-3 ביוני בתל אביב. המשתתפים יתבקשו להצטלם ולציין בכיתוב קצר את הסיבה שבזכותה יגיע להם להצטרף לטיסה למצעד התל אביבי. הזוכים בתחרות יוטסו לישראל במטוס הממותג, עליו גם יגיעו לארץ כ-180 מובילי דעה מקרב הקהילה הגאה וכאמור גם הזוכים בפעילות האינסטגרם.

צביעת מטוס בצבעי דגל הגאווה הינה צעד תקדימי והיסטורי עבור ישראל, אך גם בקנה מידה עולמי. בשנים האחרונות יותר ויותר חברות תעופה משתפות פעולה עם אירועי גאווה שונים, ואף ממתגות עצמן במיוחד לאירועי הגאווה בעולם שנערכים מרביתם בין החודשים מאי ליולי, אך אם ההדמיה שלפניכם תצא לפועל מדובר כאמור בתקדים עולמי.

בין החברות שכן נקטו צעדים דומים ניתן לציין את דלתא ואמריקן איירליינס בארצות הברית שצבעו את הלוגו בצבעי הגאווה בשנה שעברה, וכן את חברת התעופה האיסלנדית WOW שצבעה מטוס בצבע ורוד, אך כאמור לא בצבעי דגל הגאווה הבינלאומי.

בתוך כך, בחברת התעופה הצרפתית אייר פראנס – פחות סיבה למסיבה. דיילי החברה הנמנים על הקהילה הגאה ביקשו שלא לשרת על קו התעופה החדש בין פריז לטהרן, שכן הומוסקסואלים ולסביות באיראן, כך על פי החוק במדינה, דינם מוות.
כיסוי צרפתי
אייר פראנס תכריח דיילות לחבוש חיג’אב
סוכנויות הידיעות
לקראת חידוש קו הטיסות בין פריז לטהרן, הנהלת חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס רוצה לחייב את דיילותיה לחבוש חיג’אב בירידה מהטיסה. הדיילות מסרבות: “זה חייב להשתנות”. ההנהלה: “מכבדים את המדינה אליה טסים”
אייר פראנס תכריח דיילות לחבוש חיג’אב

“המיניות שלנו אמנם לא כתובה בדרכון ואין כל שינוי באופי עבודת הצוות בכל יעד אליו אנו טסים בעולם”, כתבו חברי איגוד הדיילים הצרפתי, “אך זה בלתי מתחשב לחלוטין להכריח דיילים לטוס למדינה שאוסרת עליהם להיות מי שהם”.

רק בשבוע שעבר התמודדה החברה עם תלונות דומות מצד דיילות אייר פראנס, שהוכרחו לחבוש כיסוי ראש ברדתן מהמטוס בטהרן. בנושא זה הודיעה החברה לא מכבר כי לא תכריח את הדיילות לשרת בקו, אך בעניין הדיילים הגאים – טרם הגיבה.

ובחזרה אלינו. במשרד התיירות הישראלי בוחנים מספר תוכניות לקידום התיירות הגאה לישראל. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet הקצה המשרד כ-11 מיליון שקל לשיווק תל אביב בפרט וישראל בכלל כיעד לקהילה הגאה ברחבי העולם, בדגש על אירופה. במסגרת תקציב זה החל לא מכבר משרד התיירות לתמוך באירועים של הקהילה בישראל ובכלל זה באירועי שבוע הגאווה שיתקיימו בחודש יוני, אירועים אליהם צפויים להגיע אלפי אורחים מחו”ל. לצד אלה, משתתף משרד התיירות באירועי גאווה שונים ברחבי העולם ורק בסוף השבוע לקח חלק בפסטיבל גאווה במיאמי. ביריד התיירות ITB שנערך בברלין בחודש שעבר, שיווק המשרד את תל אביב בין היתר באמצעות דראג קווין.

שר התיירות, יריב לוין, הסביר כי גורמים מקצועיים עמם עובד משרד התיירות סימנו את הקהילה הגאה כבעלת פוטנציאל גידול משמעותי, וכקהל המושפע פחות מאירועים כלכליים וביטחוניים. “אנו רוצים לפרוץ למספרים גדולים יותר של תיירים ביחס לקיים היום”, הסביר השר.

LEAVE YOUR COMMENT

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *